Els videojocs tenen una capacitat interessant.
Son capaços de mitjançant una sèrie de mecàniques, treure-li punta a contextos
d’allò més diversos. Els shotters tenen un Master en aquest sentit. No son pocs
els jocs de tirs ambientats en diferents guerres i conflictes passats, presents
i futurs. També altres gèneres com les aventures, ja siguin d’acció o pont and
click, han aprofitat d’històries reals per contextualitzar les aventures de
personatges diversos. Però, si ha un gènere que açò ho ha dut al límit, és l’estratègia.
Quan parlem d’estratègia, com a terme, suposaria
la existència de un pla anterior a la acció i en part és així, com a mínim si l’objectiu
és treure resultats profitosos. Als videojocs, la estratègia suposa el control
total o parcial d’un grup de soldats, de governants, de persones, d’animals...
per fer de la seva vida o espai, un lloc idíl·lic, o bé, dominar els territoris
dels demes.
Els jocs més coneguts son els d’estratègia
militar, Ja siguin en temps real: Warcraft 3, Age of Empires, etc; o per torns:
Total War. Encara que també tenim híbrids com Herts of Iron o Europa Universlis
els dos de Paradox Studios (ja en parlarem). No opstant, aquests darrers, li
dona gran importància a la gestió del comerç, la industria i diplomàtica. Aquest fet els apropa al segon
grup de videojocs d’estratègia més coneguts.
L’estratègia econòmica suposa la gestió d’una
ciutat, país o planeta a nivell, econòmic, de govern, i fins i tot, militar (en
alguns casos). La saga Tycoon (també en parlarem) és una de les més conegudes,
però si algun joc sap d’això de gestionar ciutats es Sim City, com a mínim fins
l’arribada fa uns anys de Cities Skylins (també de Paradox). Tròpico és altre
exemple interessant (videojoc també disponible a consoles).
Aquets videojocs requereixen d’una planificació,
com em mencionat abans, t’exigeixen estar atentes a molts factors, malgrat, en
molts casos, tindre un ritme més lent que la resta de gèneres dels videojocs.
Són jocs de cervesa i olives. Prendre-te’ls amb calma, mentre escrius, escoltes
música, etc, i et fas un piscolabis.
Tot això, es clar, si no t’interessa el
competitiu. Warcraft o Starcraft o fins i tot els MOBA que tant de moda estan
avui dia, requereixen de velocitat i atenció alhora si el que desitges és
competir. L’estratègia en temps real, t’obliga a ser i sempre. Millor poc a poc
i amb bona lletra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario